خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین؛

یادواره ۲ هزار و ۹۵۰ شهید لشگر ۱۶ زرهی برگزار می شود/توزیع ۷۰ سری جهیزیه با همکاری کمیته امداد استان 

یادواره ۲ هزار و ۹۵۰ شهید لشگر ۱۶ زرهی برگزار می شود/توزیع ۷۰ سری جهیزیه با همکاری کمیته امداد استان 
امیر محمدشفیعی گفت: یادواره ۲ هزار و ۹۵۰ شهید لشگر ۱۶ زرهی با محوریت شهید بابایی و شهید لشگری در روز ۱۵ مرداد همزمان با سالروز شهادت شهید بابایی در گلزار شهدای قزوین برگزار می شود.
کد خبر: ۹۶۱۸۴۶۷
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵

 

قزوین_ به گزارش بسیج، صبح امروز با حضور امیر سرتیپ دوم حسین محمدشفیعی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی و سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین نشست خبری با محوریت سالروز شهادت شهیدان سرلشگر خلبان عباس بابایی و سیدالاسرا سرلشگر خلبان شهید حسین لشگری، در سالن جلسات بنیاد شهید استان قزوین برگزار شد.

 

امیر سرتیپ دوم حسین محمدشفیعی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی استان قزوین در این نشست ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(س) و شهادت اسماعیل هنیه دبیر سیاسی حماس بیان کرد: این جنایت بزدلانه و مذبوحانه اسراییل را محکوم می کنیم و این دست و پا زدن‌های آخر اسرائیل با خیال خام پیروزی در برابر ملتی که به گفته رهبرشان «عاشق مبارزه‌ با صهیونیست‌ها» هستند، نتیجه‌ای جز نزدیک شدن به پایان خود ندارد.

 

وی در ادامه ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران دو وظیفه مهم برعهده دارند که بسیار سنگین است. اولین وظیفه مطالبه گری از مسوولین و جامعه و دومین وظیفه روشنگری است. 

 

امیر محمدشفیعی اظهار کرد: مقام معظم رهبری طی سال های اخیر بر امر مهم جهاد تبیین تاکید بسیار داشته اند و جامعه خبری در بحث جهاد تبیین می توانند بسیار مثمر ثمر و روشنگر باشند تا اقدامات مثبتی که انجام شده را به اطلاع جامعه برسانند. دشمن در تلاش برای عوض کردن جای مظلوم و ظالم است و نباید این اجازه را دهیم و فقط زمانی می توانیم به رسالت مهم خود عمل کنیم که جهاد تبیین به خوبی انجام شده باشد. مردم باید نقاط ضعف را بدانند تا با مقایسه آنها و امکانات و پیشرفت های امروز، از دستاوردهای انقلاب آگاه شوند.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین عنوان کرد: امروز برپایی یادواره شهدا به منظور یادآوری برای ماست تا بدانیم شهدا برای چه رفتند و شیرین ترین دارایی خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا امنیت امروز در جامعه جاری باشد. 

 

وی افزود: بهترین قشری که می تواند این اقدامات و دستاوردهای مهم و همچنین راه شهدا را تبیین کند، رسانه ها هستند و ما بعنوان مطالبه از شما می خواهیم حقایق جامعه را برای مردم تشریح کنید. 

 

امیر محمدشفیعی در ادامه با اشاره به جمع آوری اسناد جهت ایجاد یک بانک اطلاعاتی کامل از لشگر ۱۶ زرهی قزوین تصریح کرد: تاریخچه کامل لشگر ۱۶ زرهی از پیروزی انقلاب تا کنون را تنظیم و جمع آوری کردیم که کار بسیار سنگینی بود و کتابچه این تاریخ پربار چندی پیش رونمایی شد.

 

وی اضافه کرد: لشگر ۱۶ زرهی قزوین ۲ هزار و ۹۵۰ شهید نامدار را تقدیم انقلاب کرده که جمع آوری عکسها و زندگینامه این شهدا حدودا شامل ۶ جلد کتاب می شود که در تلاش هستیم تا از این کتابها نهایتا تا هفته دفاع مقدس رونمایی شود. 

 

امیر محمدشفیعی گفت: سال گذشته بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با مشارکت لشگر ۱۶ زرهی یادواره شهدای خلبان را برگزار کرد. امسال نیز یادواره ۲ هزار و ۹۵۰ شهید لشگر ۱۶ زرهی با محوریت شهید بابایی و شهید لشگری در روز ۱۵ مرداد همزمان با سالروز شهادت شهید بابایی در گلزار شهدای قزوین برگزار می شود. از این تعداد، ۹۷۷ شهید استان قزوین هستند که در نیروی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی و ارگان های ارتش خدمت کرده اند.

 

وی با اشاره به دیدار و آخرین از خانواده معزز شهدا گفت: در سال گذشته با ۷۷۰ نفر از خانواده های معزز شهدا دیدار کردیم و در حاشیه این یادواره، رزمایش دیدار با سایر خانواده ها برگزار خواهد شد.همچنین برخی دیدارها به همراه سپاه و نیروی انتظامی بوده است.

 

فرمانده لشگر ۱۶ زرهی قزوین اضافه کرد: رزمایش دیدار با خانواده شهدا از امروز رقم می خورد. در حاشیه برگزاری یادواره شهدای ارتش، با هماهنگی کمیته امداد رزمایش توزیع جهیزیه برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد با توزیع ۷۰ سری جهیزیه(پنج قلم عمده)، برگزار می شود.

 

لشگر ۱۶ زرهی قزوین ۲ هزار و ۹۵۰ شهید نامدار را در دوران دفاع مقدس تقدیم میهن اسلامی کرده که از این تعداد ۹۷۷ شهید استان قزوین می باشد. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار